Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/tpccom/domains/tpco-co.com/public_html/index.php on line 3
تسمه تایم چیست؟

به یکی از قطعات مهم داخل خودرو که در داخل پیشرانه آن قرار دارد، تسمه تایم گفته می‌شود. تسمه تایم‌ها به منظور وصل شدن میلنگ به میل سوپاپ به وجود آمده‌اند. در واقع آن‌ها تلاش می‌کنند تا حرکات سوسپا‌ها و باز و بسته شدنشان به بهترین شکل ممکن انجام شود

اوژن استوار 12 شهریور 1402 112 بازدید
به یکی از قطعات مهم داخل خودرو که در داخل پیشرانه آن قرار دارد، تسمه تایم گفته می‌شود. تسمه تایم‌ها به منظور وصل شدن میلنگ به میل سوپاپ به وجود آمده‌اند. در واقع آن‌ها تلاش می‌کنند تا حرکات سوسپا‌ها و باز و بسته شدنشان به بهترین شکل ممکن انجام شود.
حال شاید این سوال را بپرسید که تسمه تایم دقیقا در کجای خودرو باید نصب شود؟ نمی‌توان جواب دقیقی را به این سوال داد. دلیل آن هم این است که این محل برای هر کدام از خودروها متفاوت است و به نظر و سلیقه آن برند بستگی دارد.
ضمن این که شما عزیزان باید زمان دقیق تعویض کردن تسمه تایم را به خوبی بدانید. در زمانی که ایراداتی برای اگزوز شما رخ می‌دهد، وقت تعویض آن فرا خواهد رسید. علاوه بر آن، مشکلات دیگر مانند نواقصی در استارت زدن ماشین، از بین رفتن دندانه‌ها، و بد کار کردن دو موتور خودرو نیز از دیگر موارد به شمار می‌روند که نباید آن‌ها را فراموش کرد. در کل شاید نیاز باشد که هر چند وقت یک بار نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
ثبت دیدگاه